FabricAI:hin on lisätty kesäkuun 2025 lopulla uusi kokeellinen ominaisuus, jonka avulla voit käyttäjänä auttaa tekoälyä luonnollisella kielellä erityisesti sellaisissa tapauksissa, kun tekoäly ei meinaa parin kuukauden käytönkään jälkeen saada tilin ennustetta kohdilleen. Auta tekoälyä on ensin saatavilla vain tilien ennustamisen parantamisessa, mutta myöhemmin myös kiertolistojen ja dimensioiden ennustamisessa. Toiminto on toistaiseksi asiakaskohtainen, mutta tavoitteenamme olisi toteuttaa myöhemmin mahdollisuus tehdä apuohjeita myös useammalle asiakkaalle kerralla.


Miten toimintoa käytetään?

Kun toiminto on käytössä, löydät laskun oikean laidan painikkeista vanhan alapeukun kohdalta uuden painikkeen, kuten ao. kuvassa

Klikkaamalla edellä mainittua painiketta, avaat ”Auta tekoälyä” -editorin



Valitse ensin tili, jonka käsittelyssä haluat auttaa tekoälyä ja kirjoita sen jälkeen apuohje tekoälylle


Klikkaa tämän jälkeen tekstikentän oikealla puolella olevaa lähetysnappulaa. Tekoäly miettii hetken, jonka jälkeen näet keskusteluun tulevasta vastauksesta, miten tekoäly ymmärsi ohjeesi. Tämän tarkoituksena on varmistaa, että tekoäly ymmärtää apuohjeesi.

Jos olet tyytyväinen jalostettuun apuohjeeseen, klikkaa ”Tallenna”, minkä jälkeen FabricAI-portaalin oikeassa reunassa näet kuittauksen onnistuneesta tallennuksesta.
Voit ennen tallennusta myös lisätä keskusteluun uusia kriteereitä.

Mitä toiminnolla voi tehdä?

Toimintoa kehitetään edelleen, mutta toistaiseksi tekoälyä voidaan ohjata tiliöimään näiden tietojen perusteella:

  • Laskukohtaisesti:
  • Toimittaja
  • Liitteessä oleva sana
  • ALV
  • Rivin kuvaus
  • Rivin kategoria
  • Rivikohtaisesti
  • Rivin ALV
  • Rivin kuvaus
  • Rivin kategoria

Myös useampi kriteeri voidaan määritellä samaan ohjeeseen, esim. toimittaja ja rivin kuvaus.


Huomioitavaa

  • Jos apuohjeesi jalostamisen jälkeen apuohje kuulostaa ihan erilaiselta kuin tarkoitit, älä tallenna apuohjetta, vaan kokeile muotoilla apuohje uudestaan
  • Tekoäly ei ymmärrä tällä hetkellä negaatioita, eli kerro aina miten tiliä kuuluisi käyttää (eli mitä tai miten sinne pitäisi tiliöidä), eikä miten tiliä ei kuuluisi käyttää tai mitä tuotteita/palveluita tilille ei saisi tiliöidä

Tallennettujen ohjeiden tarkastelu ja poistaminen

Jos haluat myöhemmin tarkastella, mitä ohjeita asiakkaalle on tallennettuna tai poistaa niitä, mene FabricAI-portaalissa ”Asetukset” -välilehdelle ja valitse vasemmasta sivuvalikosta ”Auta tekoälyä”. Tallennetut ohjeet listautuvat tähän näkymään, ja voit poistaa niitä yksitellen kunkin ohjeen kohdalla oikeasta reunasta.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.