FabricAI:n Analytiikka-välilehti
Yleistä:.
- Tämä toiminnallisuus tarjoaa organisaatiollenne erilaista analytiikkaa FabricAI:n käytöstä.
- Analytiikan avulla voitte tehostaa ostolaskujen käsittelyä entisestään ja hyödyntää automaatiota aiempaakin paremmin.
- Lisäksi analytiikka havainnollistaa ostolaskujen käsittelyyn käytettyä aikaa sekä asiakkuuksien välisiä eroja.
- Voit tarkastella analytiikkaa joko organisaatio- tai tiimitasolla.
Käyttöoikeudet:
- Analytiikka-välilehti on näkyvissä vain FabricAI-portaalissa määritellyille organisaation pääkäyttäjille.
- Organisaatiolla voi olla useita pääkäyttäjiä.
- Pääkäyttäjä voi myöntää pääkäyttäjäoikeudet toiselle käyttäjälle Organisaatio > Käyttäjät -välilehdellä.
Välilehden sijainti:
- Mikäli teillä on riittävät käyttöoikeudet, Analytiikka-välilehti näkyy omana valikkokohtanaan vasemmassa ylävalikossa.

Eli mikäli tätä et näe, ei sinulla ole pääkäyttäjän oikeuksia organisaatiosi FabricAI-portaaliin, ja suosittelemme kääntymään pääkäyttäjänne tai tukemme tuki@fabricai.fi puoleen mikäli tarvitset pääsyn sinne.
Analytiikka-näkymän eri osiot
Analytiikka-sivu on jaettu kahdeksaan eri osioon, ja voit itse valita haluamasi tarkastelujakson.
- Etusivu
- Tältä sivulta näet yleiskatsauksen tärkeimmistä automaation käyttöön liittyvistä mittareista organisaatiossanne.
- Automaation potentiaali
- Tämä välilehti avaa Itseohjautuvan automaation potentiaalin, jos ei olisi käytössä kaikilla organisaation asiakkailla.
- Tämän sivun lukujen tulisi vastata Etusivun lukuja, mikäli itseohjautuva automaatio on aktivoitu kaikilla FabricAI:hin liitetyillä asiakkaillanne.
- Edistyminen eri tasoilla
- Tällä välilehdellä näet, kuinka monella asiakkaalla organisaatiossanne on käytössä mikäkin automaation taso.
- Montako laskua on saapunut FabricAI:n käsiteltäväksi ja miten ne on käsitelty.
- Laskukohtaiset luvut
- Täällä voit tarkastella esimerkiksi laskujen tai laskurivien keskimääräistä käsittelyaikaa.
- Lisäksi välilehti näyttää laskujen ja laskurivien ennusteiden keskimääräisen tarkkuuden.
- Yritysvertailu
- Tällä välilehdellä voit selata organisaation eri yritysten käsittelytietoja.
- Tämä näkymä voi auttaa ymmärtämään paremmin eri asiakkuuksia ja niihin käytettyjä resursseja.
- SUPPEA Yritysvertailu
- Tämä välilehti esittää suppean yhteenvedon loppuasiakkaiden tilanteesta valitulla tarkastelujaksolla.
- LAAJA Yritysvertailu
- Tämä välilehti tarjoaa laajemman näkymän loppuasiakkaiden tilanteeseen valitulla tarkastelujaksolla.
- Käyttäjävertailu
- Tällä välilehdellä näet FabricAI-portaalin käyttäjien toimintaa valitulla tarkastelujaksolla.
- Tiimivertailu
- Tiimivertailu-välilehti näyttää organisaation tiimien toimintaa valitulla tarkastelujaksolla.
Analytiikassa esiintyvät termit avattuna
- ”No-touch”: Tämä luku kertoo, kuinka monen ostolaskun tiedot automaatio on onnistunut esitäyttämään kokonaan ilman ihmisen tekemiä korjauksia.
- ”No-Look”: Tämä termi viittaa ostolaskuihin, jotka automaatio on käsitellyt kokonaan ilman ihmisen tarkastusta.
- ”Etusivu: No-Look -aste”: Tämä on laskennallinen arvo, joka ilmaisee automaattisesti käsiteltyjen laskujen (No-Look) osuuden kaikista organisaation / tiimin laskuista.
- ”Laskukohtaiset luvut: Sekuntia per lasku”: Tämä mittari laskee keskimääräisen aktiivisen ajan, jonka käyttäjä viettää FabricAI-portaalissa tehdessään muutoksia yksittäiseen ostolaskuun.
- ”Yritysvertailu: Olisi voitu tiliöidä automaattisesti”: Tämä ilmaisee, että kyseisellä asiakkaalla ei ole tarkastelujakson aikana ollut itseohjautuva automaatio vielä käytössä. Tästä syystä No-Look -laskuja ei ole muodostunut, mutta potentiaalia automaattiseen laskujen käsittelyyn on kuitenkin olemassa.
Q&A – Usein kysyttyjä kysymyksiä
- Kysymys: Miksi laskuja on saapunut enemmän kuin käsitelty?
- Vastaus: Analytiikassa tarkastellaan usein yhden kalenterikuukauden tietoja. On mahdollista, että laskuja on esimerkiksi saapunut kuun lopulla, jolloin niiden käsittely on ajoittunut seuraavan kuukauden puolelle.
- Kysymys: Miksi No-Look ja No-touch saattavat erota toisistaan paljon?
- Vastaus: Suuri ero No-Look -asteen ollessa korkea ja No-touch -asteen ollessa alhainen viittaa usein siihen, että organisaatiollanne on paljon rutiininomaisia, helposti automaation käsiteltävissä olevia laskuja (korkea No-Look). Kuitenkin monimutkaisemmat laskut vaativat merkittäviä manuaalisia muutoksia (alhainen No-touch).
- Vastaavasti, jos No-touch on korkea mutta No-Look alhainen, se voi indikoida, että ostolaskujen prosessissa on mahdollisesti kehittämisen varaa. Tämä voi johtua esimerkiksi laskujen epäyhdenmukaisista tulolähteistä tai liian matalasta automaation summarajasta, jolloin suuri osa laskuista vaatii ihmisen tarkastusta, vaikka suoria korjauksia ei tarvittaisikaan.
- Kysymys: Mikä ero on No-look asteella ja No-look asteella portaalissa?
- Vastaus: Yleinen No-Look aste lasketaan kaikista FabricAI:n läpi kulkevista laskuista. Portaalin No-Look aste -luvussa ei kuitenkaan huomioida niitä asiakkaita, jotka käyttävät ainoastaan tausta-automaatiota, eikä niitä laskuja, joita ei käsitellä FabricAI-portaalissa.
- Kysymys: Asiakas on ollut kytkettynä yli 2kk, miksi automaattisesti tiliöityjä laskuja ei ole syntynyt, mutta olisi voitu tiliöidä laskuja näkyy yritysvertailussa?
- Vastaus: Tähän voi olla kolme syytä: Asiakkuus on siirtynyt itseohjautuvaan automaatioon kesken kuukauden, jolloin potentiaalia on ehtinyt syntyä ennen automaation käynnistymistä. Käyttäjä on voinut kytkeä itseohjautuvan automaation kokonaan pois päältä asetuksista. Tai käyttäjä on saattanut kytkeä itseohjautuvan automaation tilapäisesti pois päältä kyseiselle tarkastelujaksolle.
Oliko tästä vastauksesta apua?
Kyllä
Ei
Send feedback Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.